מהפכת החולצות

האם חדש הוא בהכרח טוב יותר?

ובכן בהחלט לא. דוגמה ביזארית למדי לכך, היא מתחום ההדפסה על חולצות.

החל משנות העשרים של המאה שעברה (המאה העשרים למי שפספס שהתקדמנו מאה), נפוצו בארצות הברית חולצות הטי שירט שזכו לשמן בגלל דמיונן לאות האנגלית T. בשנות החמישים כמה יצרני חולצות ממיאמי עלו על הרעיון שאפשר גם להדפיס על חולצה סמל או עיטור כלשהו, וזאת הייתה ההמצאה החשובה של המאה, אחרי המטוס, האטום, המחשב, האינטרנט… יודעים מה, תשכחו מזה.

בהתחלה ההמצאה החדשה שימשה לפרסם בתי נופש מקומיים ונסיכות של דיסני. בהמשך הגיעו חולצות המעוטרות בכתמי צבע ” tie-dy” והפכו לאחד הסמלים המזוהים עם “דור הפרחים”.

המהפכה האמתית בתחום הדפסת חולצות הגיעה עם מדפסות הלייזר שהוזילו עלויות, והפכו את החולצות המודפסות למשהו השווה לכל כיס.

אולם מי שמבין בתחום יודע, כי שיטות ההדפסה החדשות נופלות באיכותן משיטות ההדפסה הישנות. הן אומנם זולות יותר, אך גם התוצר הסופי נופל באיכותו.
חולצות משנות השישים שמוצגות כעת במוזיאונים (לא באמת), הן במצב טוב יותר מחולצות שהודפסו לפני כמה שנים בשיטות ההדפסה החדשות.
לכן התשובה לשאלה האם חדש הוא בהכרח טוב יותר, איננה בהכרח כן.

החדש בהחלט עשוי להיות טוב יותר מן הישן במונחים מסוימים למשל חולצות זולות יותר, אבל עשוי ליפול ממנו באיכות או בפרמטרים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *