חולצות מודפסות – עקרונות בעיצוב

הדפסת חולצות איננה דורשת ידע טכני מורכב, אולם היא מצריכה מקוריות. בהדפסת חולצות עיקר הקושי איננה בצד הטכני שהוא פשוט למדי, אלא ברעיון. מאחורי כל חולצה טובה עומד רעיון מצליח. רעיון מצליח יכול להיות מובע בעזרת ציור או בעזרת משפט, או בשילוב בין השניים.

במערכות בחירות כולם כבר התרגלו לראות פעילים שלובשים חולצות עם לוגו של המפלגה שלהם. בדרך כלל אילו משפטים פשוטים שרק מעידים על שייכות, או הסלוגן של המפלגה שלהם. החולצות הללו נרכשות במימון רב ואחראים עליהם טובי המוחות כדי לוודא שהם אכן יעבירו את המסר שהן אמורות להעביר. המסר של חולצות בחירות נועד בעיקר לפעילים עצמם, לתת להם תחושת שייכות, ובנוסף כדי שאנשים ירגישו נוכחות של הפעילים בשטח.

כשאתם מעצבים חולצה, חשוב לדעת לשם מה אתם זקוקים לחולצה. אם המטרה היא למשל חולצה בשביל צוות מדריכים בטיול, כיתוב מתוחכם עשוי רק לבלבל והמומלץ ביותר הוא לשים צבע בולט וכיתוב באותיות גדולות “מדריך”. העמסה של סמלים ומסרים עשויה להקשות על החולצה למלא את ייעדה ולבלבל את החניכים. לכן חשבו לפני ההדפסה מה המטרה של החולצה.

חולצות מודפסות מיועדות למטרות שונות. יש חולצות שמיועדות לתחושת שייכות, יש כאלה שנועדו לתת אווירה ויש כאלה שנועדו לזיהוי מהיר. סוג נפרד של חולצות הן אלו שנועדו להיות מזכרות. למשל חולצות שמחולקות בסוף קורס, או באירועים משפחתיים. בחולצות כאלה הדגש הוא על רעיון נחמד שמביע את המיוחדות של האירוע, מה קושר את האנשים שבו זה לזה וכדומה.

חולצות מודפסות שנפוצות כיום הן חולצות שנועדו להיות מגניבות. הן מכילות כיתוב מצחיק, סמל מצחיק, אזכורים לתרבות הפופולארית ועוד. כאשר מעצבים חולצה צריך להבין את ההבדל בין המטרות השונות של החולצות. אי הבנה של ההבדל עלולה ליצור חולצות עם מסר לא מובן שמערבבות סוגים שונים של מסרים ואינן מצליחות לענות על הצורך שבגללו הודפסו. לכן חשוב להגדיר זאת מראש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *